Duurzaam product? Duurzame business!

 Een succesvol duurzaam product op de markt brengen, wie wil dat nu niet? Met het introduceren van duurzame producten laat u zien dat uw bedrijf maatschappelijk verantwoord ondernemen serieus neemt en dat u verder denkt dan uw bedrijfspoorten. Maar een product is niet van de ene op de andere dag duurzaam. Welke strategische keuzes maakt u hierin en hoe maakt u het businessmodel interessant? Beco merkt dat veel bedrijven deze uitdaging opzoeken en heeft daarom op dinsdagmiddag 22 mei a.s. deze bijeenkomst opgezet.

Tijdens deze middag presenteert Beco u twee interessante cases, die van OAT Shoes en die vanUnilever. Daarna kunt u Beco's businessgame Play it Forward! spelen. Dit is de duurzame versie van het Business Model Canvas (BMC), gebaseerd op het werk van de Zwitserse professor Alexander Osterwalder. Beco heeft in samenwerking met een aantal partners het model aangevuld met duurzaamheidsaspecten (BMC+) en tot een game gemaakt.

Kijk voor meer informatie over deze bijeenkomst en voor aanmelden op Expeditie Beco.